Internetový marketing sa začal vyvíjať koncom 90-tych rokov dvadsiateho storočia. V súčastnosti je významnejší ako klasický marketing (off-line marketing), nie do objemu ale do účinnosti. Marketing nie je len reklama, ale je to proces zisťovania požiadaviek a potrieb zákazníka za účelom poskytnúť mu taký produkt, ktorý preňho bude predstavovať pridanú hodnotu a firme prinesie zisk.
Výhody internetového marketingu
- V monitorovaní a meraní - poskytuje omnoho viac dát
- V dostupnosti 24 hodín denne 7 dní v týždni - marketing na Internete prebieha nepretržite
- Svojou komplexnosťou - zákazníka môžeme osloviť viacerými spôsobmi
- V možnostiach individuálneho prístupu - neanonymný zákazník, komunity, "správny" zákazníci cez kľúčové slová a obsah
- Svojim dynamickým obsahom - ponuku je možné neustále meniť
Nevýhody internetového marketingu
- Malá penetrácia Internetu u staršej generácie
- Nižšia dôvera pri nakupovaní cez Internet
- Nižšia dôvera v informácie uvádzané na Internete
Nástroje internetového marketingu
- SEO - optimalizácia pre vyhľadávače
- zápisy do katalógov
- tvorba spätných odkazov (linkbuilding)
- výmena odkazov
- SEM - marketing vo vyhľadávačoch
- PPC (pay per click – platba za preklik) reklama
- plošná reklama
- prednostné výpisy v katalógoch
- E-mailing
- marketing prostredníctvom e-mailu
- Sociálne médiá
- Google Plus
- Foursquare
- Twiter
- Public relation
- novinky a správy
- články
- blogy
Komentáre